Dieta, a spożywanie regularnych posiłków

Dieta, a spożywanie regularnych posiłków
4.57 (91.43%) 7 votes
Share Button

Wiele osób zastanawia się: „czy regularność posiłków ma znaczenie?” Niestety, kluczem do sukcesu nie jest jedynie odpowiednia dieta. Regularne posiłki są niezwykle ważne – jedzenie w pośpiechu, o różnych porach może doprowadzić nawet do poważnej nadwagi. Poznaj zalety regularnego spożywania posiłków.

  1. Spożywanie regularnych posiłków sprawia, że zawsze jesteśmy najedzeni, a co za tym idzie – nie musimy podjadać w ciągu dnia. Gdy jemy częściej, ale mniej nasz organizm cały czas zaopatrzony jest w energię. Jako że jest ona spalana na bieżąco, nie musi on magazynować składników na później. Plusy? Brak odkładania się tłuszczu! Nie da się również ukryć, że niewielkie posiłki nie obciążają żołądka, a co za tym idzie przyspieszają metabolizm i trawienie, a także zapobiegają gwałtownym spadkom poziomu cukru we krwi – mówiąc prościej, regulują apetyt.
  2. Regularne spożywanie posiłków ma duży wpływ na nasz humor. Odpowiednio dobrany posiłek – zawierający niezbędną ilość kalorii oraz mikro- i makroskładników zapobiega napadom głodu, a co za tym idzie dostarcza nam energii na cały dzień, a przynajmniej do czasu spożycia kolejnego. Brak charakterystycznego „ssania” w żołądku sprawia, że przez cały dzień towarzyszy nam dobry humor.
  3. Regularna dieta zapobiega gwałtownym spadkom poziomu cukru we krwi – chroni nie tylko przed głodem, ale również zmęczeniem, osłabieniem i złym humorem.
  4. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z faktu, że regularne spożywanie posiłków ma duży wpływ na pamięć i koncentrację. Dlaczego? Jedząc regularnie dostarczamy naszemu organizmowi cukier, który uwalniany jest stopniowo. Stałe zabezpieczenie w jego postaci sprawia, że nasz mózg jest zawsze w dobrej kondycji.
  5. To, co najważniejsze – regularne spożywanie posiłków chroni nas przed nadwagą i sprzyja odchudzaniu. Zrezygnowanie ze spożywania posiłków w regularnych odstępach czasu prowadzi do podjadania między poszczególnymi daniami. Przekąski dostarczają pustych kalorii, które odkładają się najczęściej w naszych boczkach.

Posiłki w ciągu dnia powinny być spożywane co 3, maksymalnie co 4 godziny. Przeciągnięcie obiadu do czasu kolacji, a tym samym zaoszczędzenie kalorii wcale nie sprzyja chudnięciu. Tego typu praktyki prędzej czy później doprowadza do niepohamowanego napadu głodu. Pierwszy posiłek powinien być spożyty niedługo po wstaniu – maksymalnie 1 godzinę, ostatni natomiast nie później niż 2 godziny przed snem. Jeżeli chodzimy spać np. o 1:00 (w nocy), możemy pozwolić sobie na kolację między 22:00, a 23:00. Regularne spożywanie posiłków zapobiega odkładaniu się energii „na czarną godzinę”. Finalnie prowadzi to do przyspieszenia metabolizmu, a co za tym idzie, szybszego chudnięcia.