Jadłospis

Jadłospis
4.5 (90%) 24 votes
Share Button

Dieta Oxy jadłospis

Dieta Oxy to jeden z szałów żywieniowych ostatnich miesięcy, dotyczący łatwego zgubienia nadprogramowych kilogramów. Znana kiedyś pod nazwą diety Dukana, wysokobiałkowa dieta, została wzbogacona o nowe wytyczne, nowe sposoby, dzięki którym stała się bezpieczniejsza dla organizmu, jak i lepsze rezultaty jej stosowania.

Z diety Oxy korzystają zarówno zwykli ludzie, jak i celebryci. Stosunkowo niedroga, smaczna, niewymagająca dużego poświęcenia się na rzecz głodówek czy dużego obniżenia wartości energetycznej posiłków. Sam jadłospis dokładnie dostosowany do potrzeb indywidualnie jest dobierany dla danej osoby, jednak założenia są z góry te same. Czyli trzy fazy, podzielone na tygodnie, w których trakcie spożywamy duże ilości węglowodanów, a organizm wspomagamy wysoko przeciwutleniającym koktajlem OXY. Oto przykładowy jadłospis diety OXY z jednego dnia w każdej z faz jej trwania.

Faza pierwsza.

Śniadanie:

Na śniadanie dla dodania energii na cały dzień, warto sięgnąć po wysokoenergetyczny posiłek. Tu takim może okazać się na przykład jajecznica z dwóch jaj lub dwa jajka na twardo popijane kawą bezkofeinową, lub ziołową herbatą.

Drugie śniadanie:

Na drugie śniadanie często przypada koktajl Oxy (zamiennie z podwieczorkami), zrobiony z żurawiny, kefiru oraz otrębów pszennych. Jeżeli decydujemy się na koktajl w formie podwieczorku, na drugie śniadanie spożywamy na przykład porcję makreli lub tuńczyka w sosie pomidorowym, popijany wodą niegazowaną.

Obiad:

Kolejna porcja zrównoważonych węglowodanów pochodzenia zwierzęcego wraz z roślinnymi. Może to być na przykład duszona pierś lub nóżka z kurczaka z dodatkiem warzyw strączkowych takich jak fasola, soja, lub na przykład ze szpinakiem.

Podwieczorek:

Tak jak w przypadku drugiego śniadania, spożywamy albo koktajl OXY (jeżeli nie był spożywany właśnie na nie), lub na przykład kilka plastrów chudej wędliny.

Kolacja:

Zamiennie ze śniadaniem, jajka lub na przykład porcja dorsza, lub krewetek. Ten ostatnią posiłek zalecane jest, aby był popity regulującą herbatka ziołową.

Faza druga:

Śniadanie:

Druga faza to zbliżanie się do równowagi w kwestii węglowodanów, jak i witamin i minerałów pochodzenia roślinnego. Dodajemy do jajecznicy czy twarożku surówkę na przykład z marchewki i pory.

Drugie śniadanie:

Podobnie jak w pierwszej fazie, najlepiej by był to koktajl OXY z żurawiny, kefiru i otrębów pszennych. Można, zamiast tego pokusić się na kilka plastrów wędliny.

Obiad:

Podobnie do pierwszej fazy, ale wymieniamy warzywa wysokowęglowodanowe, na te posiadające duże ilości antyoksydantów. Kurczak lub nawet bulion z dodatkami świeżych, bogatych w witaminy i minerały warzyw.

Podwieczorek:

Koktajl OXY, jeżeli nie wypity na drugie śniadanie. Jeżeli już spożywany tego dnia, można pokusić się o kolejny koktajl, na bazie nabiału (jogurt grecki lub kefir, z sezamem i miodem).

Kolacja:

Jako że coraz bardziej zwiększamy ilość innych składników w posiłkach, zmniejszając jednocześnie nadmiar białka pochodzenia zwierzęcego, warto rozważyć takie opcje jak porcja komosy ryżowej z fasolą, lub na przykład zupę na bulionie warzywnym.

Faza trzecia:

Śniadanie:

Jako że wracamy do „zdrowej” równowagi pomiędzy węglowodanami a innymi składnikami pożywienia, śniadanie powinno składać się w trzecim tygodniu, najlepiej z pełnoziarnistych elementów. Sprawdzi się tu zarówno na przykład owsianka, jak i pełnoziarniste pieczywo z twarogiem, i kawa z mlekiem sojowym.

Drugie śniadanie:

Jako że dołączamy owoce do diety, dobrym pomysłem możemy na przykład koktajl z kefiru z dodatkiem owoców takich jak truskawki czy banan.

Obiad:

Warzywne sosy i dania z dodatkiem drobiu lub ryby, na przykład papryka faszerowana piersią z kurczaka lub łososiem. Mogą być także placuszki z kukurydziane w sosie ze szpinaku i kawałkami gotowanej na parze piersi.

Podwieczorek.

Znowu uzupełniamy ilość błonnika w organizmie za pomocą pełnoziarnistych posiłków w postaci kanapek ze świeżymi warzywami, a i też z na przykład chudą wędliną.

Kolacja:

W trzeciej fazie na kolację dobrze sprawdzą się zupy krem zarówno z warzyw, jak i owoców, a także na przykład wiejski twarożek z rzodkiewką lub szczypiorkiem.

Podany powyżej przykładowy jadłospis, ma charakter wyłącznie poglądowy, żeby osoba decydująca się na tego typu dietę wiedziała, z jakim żywieniem przez 3 tygodnie przyjedzie jej się zmierzyć.