Jak przestać jeść słodycze?

Jak przestać jeść słodycze?
4.55 (90.91%) 11 votes
Share Button

Czy da się przestać jeść słodycze? Dla wielu osób to właśnie one stanowią największą przeszkodę w osiągnięciu idealnej, szczupłej sylwetki. Nadmierne podjadanie słodkości może wejść nam w nawyk. Na szczęście – nie ma rzeczy niemożliwych. Podpowiadamy jak raz na zawsze uwolnić się słodkich przekąsek.

Niezwykle ciężko jest zmienić dietę na zdrowsza. Pewne nawyki „weszły nam w krew” i zrezygnowanie z nich wydaje nam się niemożliwe. Spora grupa osób odchudzających się ma ogromny problem z zaprzestaniem jedzenia słodyczy. Jak zrezygnować z czekolady, batoników, czy pysznych ciasteczek?

Po pierwsze, a zarazem najważniejsze – osiągnij cel małymi kroczkami. Nie możesz od razu narzucić sobie: „od poniedziałku nie jem żadnych słodyczy”. Lepiej zacząć powoli i sukcesywnie obniżać ilość spożywanych słodkości. Wielka rewolucja żywieniowa może mieć zupełnie odwrotny efekt – szybko się zniechęcimy i nasze plany legną w gruzach. Aby móc śledzić postępy, warto założyć sobie dzienniczek, w którym codziennie będziemy notować, ile i jakie słodycze zjedliśmy. Ważne, by był on prowadzony regularnie i dokładnie. Nie oszukujmy samych siebie – to, że czegoś nie zapiszemy nie znaczy, że to zniknęło. Szczerość jest bardzo ważna, zwłaszcza przed samym sobą. Co dalej?

Jesz słodycze każdego dnia? Stopniowo je ograniczaj. Na początku możesz przyjąć, że zajadasz słodkości jedynie co drugi dzień albo wyłącznie w weekendy. Już niewielkie ograniczenie to mały kroczek do przodu.

Po drugie, doceń to co jesz. Powiedzmy, że jemy słodycze co drugi dzień. Zamiast pożerać czekoladę jak najszybciej się da i to jeszcze przed telewizorem, starajmy się celebrować każdy jej kęs. Ważne, aby spożywanie naszej ulubionej słodkości przebiegało powoli – tak, aby każdy kęs dostarczał nam przyjemności.

Po trzecie, nie załamuj się jak coś nie wyjdzie. Nie każdemu wszystko wychodzi od razu. Najważniejsze jest, że zdecydowałaś się walczyć ze swoim słodkim nałogiem. Nie możesz poddać się tylko dlatego, że raz czy dwa coś ci nie wyszło. Skusiłaś się na lody podczas spaceru? To nie koniec świata. Najgorsze co możesz zrobić to uznać, że wszystko stracone i powrócić do poprzedniego trybu życia.

Po czwarte, zastąp słodycze słodki produktami. O co tu chodzi? Niektóre zdrowe produkty mają słodki smak np. marchewka, orzechy, pełne zboża, suszone owoce. Jeżeli nachodzi cię chęć na coś słodkiego i wiesz, że nie dasz już dłużej rady i musisz coś zjeść, sięgnij po słodką, ale zdrową przegryzkę ukrytą w szafie.

Po piąte, zastąp przetworzone słodycze ze sklepowych półek, czymś co możesz zrobić sama w domu. Zamiast kupować czekoladę, naucz się sama przygotowywać słodkie muffinki.