Na co warto zwrócić uwagę podczas odchudzania?

Na co warto zwrócić uwagę podczas odchudzania?
4.46 (89.23%) 13 votes
Share Button

Gdy się odchudzamy, każdy szczegół ma znaczenie. Na co warto zwrócić uwagę podczas odchudzania, o czym jednocześnie bardzo często zapominamy? Nie da się ukryć, że takich rzeczy jest wiele. Postaram się przytoczyć najważniejsze z nich!

  1. Od czego w dużej mierze zależy nas sukces związany z odchudzaniem? Od dobrej organizacji. Tylko ona pozwoli nam odpowiednio zaplanować trening, przygotowywanie posiłków czy czas na wzięcie suplementu. Na samym początku, gdy wszystkie te zadania nie weszły nam jeszcze w nawyk, wato przygotować sobie coś na wzór kalendarza, w którym będziemy zapisywali plan na cały tydzień oraz poczynione postępy. Warto uwzględnić w nim dni i godziny treningów, wykonane ćwiczenia, serie oraz powtórzenia, godziny spożywania posiłków, liczbę ich kalorii oraz makroskładników, a także godziny spożywania suplementów diety (jeżeli takie bierzemy). Taki plan pozwoli nam porównać nasze efekty w czasie.
  2. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że podczas odchudzania niezwykle ważne są zakupy. Jeżeli nie podejdziemy do tej kwestii poważnie, możemy mieć poważne problemy z utratą wagi. Dlaczego? Idąc na zakupy zawsze powinniśmy mieć ze sobą listę produktów do kupienia. Bez niej istnieje duże ryzyko, że zamiast pełnowartościowych rzeczy, zakupimy słodycze czy szybkie przekąski.
  3. Ważną rzeczą jest planowanie posiłków. W kalendarzu czy planie tygodnia (patrz punkt pierwszy) warto zapisać sobie posiłki z tygodniowym wyprzedzeniem. Idąc na zakupy sporządź listę tego, co potrzebujesz, zgodnie z posiłkami, które zamierzasz zjeść. Nie kupuj na zapas warzyw i owoców, gdyż te bardzo szybko się psują.
  4. Dbaj o regularność i odpowiednią liczbę posiłków. Kalorie to jedno, a liczba posiłków to drugie. Jeśli masz do zjedzenia przykładowo 1500 kcal dziennie, nie oznacza to, że możesz zużyć cały ten limit w jednym posiłku. Najlepiej jest spożywać 4 – 5 posiłków w ciągu dnia i to w regularnych odstępach czasu. Pamiętaj, że jeżeli ćwiczysz czy trenujesz, musisz uwzględnić w swoim planie tygodniowym posiłek przedtreningowy oraz potreningowy.
  5. Naucz się czytać etykiety! Większość ludzi nie czyta tego, co jest napisane drobnym druczkiem na opakowaniu w sklepie. To, że jogurt nie zawiera tłuszczu, nie oznacza jednocześnie, że nie ma żadnych kalorii. Produkty opatrzone nazwą ‘eko’ wcale nie muszą być lepsze od innych. Zwróć uwagę, ile w danej rzeczy, którą chcesz wybrać znajduje się mikro- i makroskładników, a także co wchodzi w jej ‘skład całkowity’. Niekiedy jogurt truskawkowy zawiera znacznie mniej owoców aniżeli cukru czy polepszaczy.